Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press
Συνέντευξη στη Μάρθα Λεκκάκου
«H Κυβέρνηση μας δεν θα κριθεί συγκριτικά με την κυβέρνηση Τσίπρα. Δεν έχουμε τόσο χαμηλές προσδοκίες, ούτε έχουμε τόσο χαμηλά τον πήχη», σημειώνει με συνέντευξη του στην Today Press o βουλευτής ΝΔ Ανατολικής Αττικής, πρ. Υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου.
Βρισκόμαστε λίγες ημέρες πριν από την ψήφιση του προϋπολογισμού για το 2026, με τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού από το βήμα της ΔΕΘ που αγγίζουν τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ για 5 εκατομμύρια πολίτες. Εσείς, ως βουλευτής μιας πολύ μεγάλης και ανομοιογενούς εκλογικής περιφέρειας, της Ανατολικής Αττικής, όπου καθημερινά βρίσκεστε ανάμεσα σε πολίτες, τι προσλαμβάνετε; Είναι ικανοποιημένοι, δυσαρεστημένοι από αυτά που έχουν λαμβάνειν ή δεν γνωρίζουν / δεν ασχολούνται;
Παρά την αυξημένη αβεβαιότητα στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον, η ελληνική οικονομία προβλέπεται να συνεχίσει για έκτο συναπτό έτος να καταγράφει σημαντικά υψηλότερο ρυθμό πραγματικής ανάπτυξης σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης και αυτό είναι πολύ σημαντικό επίτευγμα της κυβέρνησης μας. Η αλήθεια όμως είναι ότι οι πολίτες δεν γνωρίζουν ακριβώς πόσο και σε ποιο βαθμό τους ευνοούν τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση. Εδώ όμως ισχύει το «Κυριακή κοντή γιορτή» καθώς σύντομα θα το διαπιστώσουν στην πράξη.
Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης συνιστούν μια δομική φορολογική μεταρρύθμιση, που αφορά το σύνολο του πληθυσμού. Για πρώτη φορά συνδέεται η μείωση του φορολογικού συντελεστή με τον αριθμό των τέκνων. Για έναν τρίτεκνο, η ελάφρυνση αντιστοιχεί σε έναν επιπλέον μισθό τον χρόνο, ενώ για έναν πολύτεκνο φτάνει τους δύο μισθούς. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στη στήριξη των νέων και στην ενίσχυση της ελληνικής περιφέρειας, ενώ, μετά από πολλά χρόνια, αλλάζουν τα τεκμήρια διαβίωσης.
Προτάξαμε μια σημαντική μεταρρύθμιση σε σχέση με τους άμεσους φόρους, προκειμένου ο πολίτης να δει στην τσέπη του απευθείας τη μείωση της φορολογίας και να έχει περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη από το 2019 και μετά έχει μειώσει 83 φόρους. Η κύρια στόχευσή μας είναι η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου του πολίτη με τρόπους όπως είναι η μείωση της φορολογίας, οι επενδύσεις και η μείωση της ανεργίας, έτσι ώστε να αυξάνεται το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Πέρα από τη μείωση της φορολογίας στα εισοδήματα από ενοίκια, παρατείνεται η απαλλαγή φόρου εισοδήματος για τρία έτη σε κενές κατοικίες που θα δοθούν σε μακροχρόνια μίσθωση. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τα κίνητρα, για να πέσουν περισσότερα ακίνητα στην αγορά. Από φέτος τον Νοέμβριο ξεκινά η επιδότηση ενοικίου για την κύρια κατοικία και τη φοιτητική στέγη. Όλα αυτά θα τα δει ο Έλληνας πολίτης τους επόμενους μήνες στην τσέπη του και όχι στη θεωρία!

Τι απαντάτε στους πολίτες που έχουν γυρίσει την πλάτη στη Νέα Δημοκρατία εξαιτίας ζητημάτων διαφάνειας όπως ο ΟΠΕΚΕΠΕ; Τι απαντάτε επίσης, στους πολίτες που διαμαρτύρονται για την ακρίβεια σε αγαθά και υπηρεσίες, στέγαση.
Θα μου επιτρέψετε ένα σχόλιο για τον ΟΠΕΚΕΠΕ μιας που τον αναφέρετε. Η δική μας κυβέρνηση ήταν η πρώτη η οποία πριν από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έστειλε 5.200 ΑΦΜ για έλεγχο, άρα και ποινικό έλεγχο με αποτέλεσμα πολλές υποθέσεις τώρα να είναι- πέραν αυτής της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας- σε πολύ προχωρημένο στάδιο στην ελληνική Δικαιοσύνη, ενώ σε δύο δίκες έχουμε ήδη καταδικαστικά αποτελέσματα για τους υπεύθυνους.
Από την άλλη, η αντιπολίτευση ήθελε να περιορίσει τη συζήτηση σε δύο πρώην Υπουργούς, ελλείψει μάλιστα ποινικών στοιχείων επιβαρυντικών, εκτός αν θεωρούμε ότι το «συναινώ» σε μια πληρωμή που βασιζόταν στο ό,τι προέβλεπε ο νόμος, που είχε δημιουργήσει η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μάλιστα, συνιστά επιβαρυντικό στοιχείο. Περνώντας τώρα στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης σας, θα σας πω ότι δεν αντιλαμβάνομαι να έχουν γυρίσει την πλάτη στη Νέα Δημοκρατία οι πολίτες καθώς στις δημοσκοπήσεις εμφανίζουμε double score από τον δεύτερο με απόλυτη κυριαρχία του Κυριάκου Μητσοτάκη ως καταλληλότερος πρωθυπουργός.
Αντιλαμβάνομαι όμως την όποια κόπωση έχει επέλθει εξαιτίας ορισμένων θεμάτων που ταλανίζουν την κοινωνία, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλη την Ευρώπη, καθώς η ακρίβεια και η στεγαστική κρίση είναι σοβαρά προβλήματα. Για όλα τα ζητήματα στα οποία αναφέρεστε η κυβέρνησή μας έχει λάβει μέτρα. Ήδη ανακοινώθηκαν 2000 προϊόντα στα οποία οι τιμές στα σούπερ μάρκετ πέφτουν, ενώ μεγάλο βάρος, με πληθώρα κινήσεων που γνωρίζετε, έχουν τεθεί σε εφαρμογή σε σχέση με την στέγαση και τα ενοίκια. Αυτό λοιπόν που θα έλεγα στους πολίτες είναι ότι η δουλειά μας δεν έχει ολοκληρωθεί. Είμαστε στο μέσο της δεύτερης θητείας μας. Οι αλλαγές που δρομολογούνται τώρα θα αποδίδουν σταδιακά με ορίζοντα το 2027, όταν θα κριθούμε από τους πολίτες ζητώντας ανανέωση της εντολής τους προς τη Νέα Δημοκρατία για μία ακόμα τετραετία. Και τότε θα μπουν σε μια ζυγαριά, σε ένα ζύγι από τους πολίτες τα θετικά αλλά και αυτά τα οποία δεν έγιναν τόσο καλά. Τα θετικά κατά την άποψη μου είναι πολλά περισσότερα, αλλά ο κόσμος τότε θα κρίνει.
Αμέσως μετά την παραίτησή του από βουλευτής και την έμμεση προαναγγελία για ίδρυση νέου πολιτικού φορέα, ο Αλέξης Τσίπρας στην πρώτη του συνέντευξη, δηλώνει ότι η Ελλάδα χρειάζεται σοκ εντιμότητας, δικαιοσύνης, δημοκρατίας, εξαπολύοντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση. Το σχόλιό σας.
Στην ουσία η δημιουργία νέου πολιτικού φορέα από τον Αλέξη Τσίπρα είναι αυτή τη στιγμή ένα υποθετικό σενάριο, το οποίο νομίζω ότι έχει κουράσει ήδη, πριν καν ξεκινήσει το εγχείρημα, αν δηλαδή ξεκινήσει. Η κοινωνία είναι αλλού. Η κοινωνία είναι εκεί που είναι τα προβλήματά της και όχι σε πάλαι ποτέ πρόσωπα που μπήκαν στο περιθώριο. Εκεί πρέπει να εστιάσουμε εμείς, στις απαντήσεις που πρέπει να δοθούν στους πολίτες με τις πολιτικές μας και όχι να χάνουμε χρόνο σε υποθετικές πολιτικές κινήσεις. Ο κ. Τσίπρας απευθύνεται στο χώρο της κατακερματισμένης αριστεράς, βλέποντας την ευκαιρία να ξαναγίνει «σχετικός». Κανένας δεν ξεχνάει όμως ότι είναι ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ που έχασε το 2019 τις ευρωεκλογές και τις βουλευτικές εκλογές, ξαναέχασε το 2023. Τώρα αφήνει να υπονοηθεί ότι θα δοκιμάσει και πάλι. Είναι δικό του θέμα, και όταν έρθει εκείνη η ώρα και πάρει τις αποφάσεις του εδώ είμαστε να κάνουμε πολιτική αντιπαράθεση και να του θυμίσουμε πώς βύθισε τη χώρα στην απόγνωση με όλα όσα έπραξε. Γιατί ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει, αλλά καταλαβαίνετε ότι περισσότερο σημαντικές από τις ταμπέλες είναι οι πολιτικές και τα αποτελέσματα. Και στις εκλογές το 2027 η Κυβέρνηση μας δεν θα κριθεί συγκριτικά με την κυβέρνηση Τσίπρα. Δεν έχουμε τόσο χαμηλές προσδοκίες, ούτε έχουμε τόσο χαμηλά τον πήχη.
Ποια είναι η άποψή σας για το ενδεχόμενο ο πρώην πρωθυπουργός και πρώην πρόεδρος της ΝΔ, Αντώνης Σαμαράς να προβεί στην ίδρυση νέου πολιτικού φορέα; Η απουσία του πριν από λίγες ημέρες από το Ωδείο Αθηνών, άνοιξε νέες συζητήσεις για οριστική ρήξη με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Όπως και ο ίδιος ο κύριος Σαμαράς διέρρευσε μέσω των συνεργατών του, ήταν μία προσωπική του απόφαση και δεν νομίζω ότι χρειάζεται να την σχολιάσω εγώ περαιτέρω. Υπάρχει απόλυτος σεβασμός και από την δική μου πλευρά, όπως και από την πλευρά της παράταξης μας σε έναν πρώην Πρωθυπουργό της χώρας και προφανώς είναι αυτονόητο, ότι η αποχώρηση, η διαγραφή ενός πρώην προέδρου και μάλιστα ενός πρώην Πρωθυπουργού δεν μας χαροποίησε. Έχουμε, όμως, καθήκον να συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την πολιτική μας και ειδικά σε επίπεδο εξωτερικής πολιτικής, η οποία είναι εθνική πολιτική που παράγει αποτελέσματα και «ψηλώνει» τη χώρα.
Και μία τελευταία, προσωπική ερώτηση. Πριν λίγο καιρό ήσασταν στο Υπουργείο Μεταφορών. Για ποιες σας ενέργειες πιστεύετε ότι θα σας θυμούνται οι συμπολίτες σας στην Ανατολική Αττική;
Σας ευχαριστώ για την ερώτηση αυτή, καθώς επτά μήνες μετά την αφυπηρέτησή μου από το Υπουργείο Μεταφορών βλέπω ότι οι συμπολίτες μου αναγνωρίζουν και σχολιάζουν θετικά πολλά από τα μέτρα και τις μεταρρυθμίσεις που κάναμε στο Υπουργείο Μεταφορών με την συνδρομή και του τότε Υπουργού, Χρήστου Σταϊκούρα.
Στην Ανατολική Αττική επτά (7) μεγάλες τομές στις Μεταφορές νομίζω ότι έχουν αφήσει το στίγμα της παρουσίας μου και είναι:
1) Ανανέωση όλου του στόλου των λεωφορείων της Ανατολικής Αττικής με 181 νέα λεωφορεία ήδη να κυκλοφορούν στους δρόμους. Πρέπει να πω ότι επί των ημερών μου 579 νέα λεωφορεία συνολικά κυκλοφόρησαν σ’ όλη την Ελλάδα (Αθήνα, Θεσ/νίκη, Αν. Αττική, Δυτική Αττική) ένα πολύ ωραίο ρεκόρ για 9 μήνες θητείας νομίζω !
2) Ξεκινήσαμε την συγκοινωνιακή αστυνομία στην Δυτική Αθήνα και τις Αχαρνές από τον Φεβρουάριο του ’25 με θετικότατα αποτελέσματα.
3) Συνδέσαμε τον Δήμο Μαραθώνα με αστική συγκοινωνία.
4) Συνδέσαμε τον Δήμο Μαρκοπούλου- Πόρτο Ράφτη με αστική συγκοινωνία.
5) Συνδέσαμε με αστική συγκοινωνία τον Δήμο Σαρωνικού.
6) Επεκτείναμε την χάραξη της Γραμμής 2 του Μετρό από το Ίλιον έως τον Δήμο Αχαρνών βάζοντας στον χάρτη του μετρό και της ανάπτυξης και τους Δήμους Αγ. Αναργύρων- Καματερού – Φυλής (Ζεφύρι)- Αχαρνών.
7) Θεσπίσαμε τα δύο φοιτητικά λεωφορεία στο Δήμο Αχαρνών για δωρεάν μετακίνηση των φοιτητών, ένα πρωτοποριακό κοινωνικό μέτρο στήριξης της σπουδάζουσας νεολαίας.











